יצירת מודעת אבל


מודעת אבל

מטרתה של מודעת אבל היא לספק מידע למי שמבקש להשתתף באבל ולעוברי אורח על פטירתו של אדם, על המקום בו אמורה להיערך הלוויה וכן השבעה. על מנת שיהיה קל ופשוט להבין את הדברים, הרי שהנוסח של מודעות אבל הוא דומה ונהוג להפיק ולאחר מכן להדפיס אותן מיד עם דבר הידיעה על פטירתו של מושא המודעה. 

כיצד בנויה מודעת אבל

כאמור, קיים נוסח כמעט אחיד של מודעות אבל והוא כולל את הפרטים הבאים, בסדר קבוע:

בחלק העליון של המודעה – שורת פתיחה

מתחתיו – קירבה משפחתית של המשפחה האבלה (תמיד מציינים את הקירבה המשפחתית של המנוח מנקודת המבט של בני המשפחה, לדוגמא, בעלי, אבינו, סבנו וכן הלאה). 

במרכז המודעה – תואר (במידה ויש) ושם הנפטר. 

מתחתיו – מיקום, תאריך, יום ושעה של הלוויה. יש לציין את הפרטים באופן מלא, מדויק ומפורט. 

בשורה התחתונה מימין – הכתובת בה יושבים שבעה. 

בשורה התחתונה משמאל – שם כולל או שם כל אחד ממי שאחראי על המודעה. 

מודעת אבל וורד – איך יוצרים מודעה בצורה פשוטה?

מאחר והמטרה היא לייצר מודעות אבל קבועות, על מנת לא לייצר בלבול ושיהיה קל לכל אחד להבין את כל הפרטים מתוך המודעה, הרי שישנם מסגרות ברורות בוורד וכן באמצעים אחרים, המאפשרים לייצר מודעת אבל בסיסית. 

במידה ורוצים לשנות את המודעה, להוסיף לה פרטים, לדוגמא ביטוי מסוים או פרט מידע רלוונטי אודות מיקום הלוויה, השבעה או כל פרט אחר, אפשר להשתמש בפונקציות שקיימות בוורד. אפשר להחליט על יצירת מודעת אבל ריקה ואז למלא אותה בפרטים הרלוונטיים. 

חשוב לציין, היום הרבה יותר קל לייצר מודעות אבל בזכות העובדה שישנם מסגרות קבועות ופתוחות לכולם ברשת, וכל אחד יכול להשתמש בהן לצורך עיצוב מודעת אבל ופרסומה במקומות הנכונים. הדבר לא דורש ידע מקדים ולא מחייב ממי שבוחר להשתמש במסגרות אלו, להיות מעצב גרפי. זה חוסך זמן ועלויות. התהליך נעשה בצורה מהירה ופשוטה באמצעות מחשב עם חיבור לאינטרנט ומדפסת. 

פרסום מודעת אבל – למה חשוב להשקיע בכך?

גם היום, בעידן של רשתות חברתיות, הודעות SMS, ועולם דיגיטלי, עדיין ישנה משמעות לפרסום מודעת אבל במרחבים שונים. בין אם בוחרים לפרסם את המודעה בעיתון מודפס ובין אם בוחרים לפרסם אותה במרחב הציבורי הפתוח, באזור בו חי הנפטר או בסביבה בה יושבים שבעה. 

יש 3 סיבות עיקריות לפרסום מודעת אבל:

סיבה ראשונה – לא כל מי שמכיר את המנוח בהכרח נמצא ברשתות חברתיות ולא בהכרח יוכל להיחשף שם למידע שהוא הלך לעולמו. על מנת שהוא יוכל לנחם את בני המשפחה ולהשתתף בצערם, יש לפרסם מודעת אבל. 

סיבה שנייה – דרך פרסום מודעת אבל אפשר לקבל פרטים מלאים על מיקום הלוויה והשבעה. כך אנשים לא ידעו בדיוק מתי ואיפה, לא יצטרכו להטריח את בני המשפחה או אחרים בקבלת מידע רלוונטי בנושא. 

סיבה שלישית – לא פעם, חברים, שותפים, מכרים ירצו לפרסם מודעת אבל השתתפות בצער בשביל להביא את צערם הכבד על האובדן. המידע במודעה המקורית יכול לעזור להם לשם כך. חשוב לציין, נוסח מודעת אבל השתתפות בצער שונה מהמודעה המקורית, הן מבחינת התייחסות לקירבה אל המנוח והן בכך שבנוסח זה לא יהיו הפרטים הטכניים הקשורים למיקום הלוויה והשבעה. מודעות אלו מתפרסמות בדרך כלל בכלי תקשורת שונים.

יצירת מודעת אבל
יצירת מודעת אבל

סיכום

יצירת מודעת אבל היא דבר חשוב ויש לה מאפיינים מסוימים של יצירתיות, גם אם הם קבועים, שמטרתם הן לשמור על אחידות והן לייצר מכובדות למנוח ולאירוע. לכן חשוב להקפיד ולשמור עליהם. זאת אפשר לעשות באמצעות שימוש במסגרות קבועות של עיצוב מודעת אבל מתאימות. 

אם אתם זקוקים ליצירת מודעת אבל ורוצים עזרה בעיצוב ופרסום, זה הזמן ליצור איתנו קשר. אנחנו נשמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם בכל היבט שקשור לעניין ולייצר עבורכם את המודעה הרצויה..

שלחו הודעה
שלחו לנו הודעה
היי, כאן הווצאפ שלנו.
אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה והתייעצות.